Een medisch attest indienen

Als je werknemer ziek of arbeidsongeschikt is, stuur ons dan zo snel mogelijk een kopie van de medische verklaring.  certificaat medisch certificaat: scan het en stuur het naar ons op via onderstaand formulier. Originele medische certificaten blijven in jouw bezit. Vertel ons of dit je eerste afwezigheid is (met of zonder certificaat), een verlenging of een terugval.  

Zorg ervoor dat het medische attest correct is:

  • Het moet ondertekend zijn door de arts en voorzien van een stempel met zijn INAMI-nummer.
  • De naam en voornaam van de werknemer moeten leesbaar zijn, evenals de datum van arbeidsongeschiktheid.

Als de medische verklaring niet op tijd wordt ingediend, is geen restitutie mogelijk. 

Als je het attest niet binnen de termijn kunt indienen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Even je aandacht:

Slechts één attest per inzending is toegestaan.

Het attest moet binnen 5 werkdagen na het begin van de arbeidsongeschiktheid worden opgestuurd.

Je ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail en binnen 1 tot 2 werkdagen bevestigen we de conformiteit van het attest.

Afwezigheid zonder medisch attest

Sinds de inwerkingtreding van de wet van 30 oktober 2022 mag een werknemer één dag afwezig zijn zonder medisch attest, met een maximum van drie dagen per kalenderjaar.

In dit geval :

  • Breng ons binnen de 2 werkdagen schriftelijk of via het online formulier op de hoogte van zijn/haar afwezigheid.
  • Als klein bedrijf kun je van deze regel afwijken door een specifieke clausule op te nemen in je arbeidsreglement. Wij bezorgen je een model op aanvraag.

Melding arbeidsongeschiktheid:


Gelieve een volledig en leesbaar document in te scannen . (PDF, JPG, PNG)